מודדים אקספרס

מדידת נכסים לצורך ארנונה

ארנונה היא כמובן הסכום אותו משלם כל מי שיש לו נכס בעיר או בכל רשות מוניציפלית. בין מקום למקום יש פער באופן בו מבצעים מדידת נכסים לצורך ארנונה ויש כמובן גם פער במחירים בין אלו שנדרשים לשלם ארנונה עבור בית מגורים ובין מי שמשלמים את הארנונה של בית עסק כזה או אחר.

מדידת נכסים לצורך ארנונה בידי חברת מדידות מקצועית

מדידות ארנונה הן מה שבכל רשות מחשבים באופן שונה ומקבלים החלטות בהתאם לצרכים שונים. מה שבטוח הוא שבכל מקרה, רק מדידת נכסים לצורכי ארנונה הנעשית בצורה מדויקת ומבוקרת בעזרת חברת מדידות ארנונה, זו הדרך היחידה שלכם להבטיח כי תשלמו על השטח האמיתי של הנכס ולא על שום דבר נוסף. שכן הרבה פעמים רשויות מוניציפליות לא עושות את המאמץ מטעם עצמן.

מדידת נכס על ידי אנשי המקצוע בעירייה עלולה להיות מאוד חובבנית וכך אתם עלולים למצוא את עצמכם פשוט משלמים הרבה יותר כסף ממה שאתם צריכים לשלם כתוצאה מכך. מכאן שאנחנו מפצירים בכם לבחור נכון את אנשי המקצוע שיבצעו עבורכם מדידת נכסים לצרכי ארנונה כדי שבכל מקרה תשלמו כמה שאתם צריכים לשלם ולא שקל אחד יותר.

כאשר מדברים על מדידת נכס לצורכי ארנונה

מדידת נכסים לצורך ארנונה זה תחום מעט מורכב בגלל שאנחנו צריכים לקחת כמה משתנים בחשבון וכמובן לחשב כל אחד מהפרמטרים. מדידת שטח הדירה לצרכי ארנונה צריכה להיות תוך רישום מלא של החלוקות אותן ביצע המודד למדידת ארנונה. מדוע? אנחנו ניתן כמה דוגמאות.

כאשר מדברים על מדידת נכסים לצרכי ארנונה אנחנו מדברים קודם כל על שטח המבנה שנמצא ברשותו של המחזיק בנכס. לצורך העניין, זה יכול להיות בעל דירה קטנה בעיר שבנוסף לדירה יש גם מחסן שממוקם בתוך הבניין למטה, כמו כל דייר אחר. יכול להיות שלבניין יש גינה שמחולקת בין המחזיקים של הדירות. כך שיש לו עוד חלק בגינה ויכול להיות שיש שטח שלא חולק בין הדיירים ולכן גם לו יש חלק בזה, שכן הוא בעל נכס בבניין אז מכאן הוא גם מחזיק באחוזים מסוימים מהשטח.

דו"ח מדידה למקרה הצורך של ערעור על מדידת העירייה

מודד מוסמך לצורך ארנונה הרבה פעמים ירשום את הדברים הללו בדו"ח ויסביר את המצב בצורה מפורטת למקרה הצורך שיהיה ערעור לבית המשפט. שכן אם לא זה, יכול להיות שתהליך מדידת נכסים לצורך ארנונה תגלה כי בעל הדירה נדרש לשלם לא מעט למרות שבפועל ישנם תחומים בהם הוא לא המחזיק הבלעדי.

אגב, כאשר מדברים על מדידות נכסים עסקיים אנחנו מדברים על אותה החלוקה. מודד ארנונה צריך להגדיר בדיוק מה השטח שמתחלק בין כל מחזיקי הנכסים באותו בניין, מה השטח המיועד עבור העסק הספציפי וכן הלאה. כלומר, רק ראיה של כל הפרמטרים הללו ולקיחה של אלו בחשבון, זו הדרך היחידה לחשב באופן מקצועי ושקול את השטח שעליו מתבססת הדרישה לארנונה מהעירייה.

ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר היא כמובן שם המשחק

חישוב של דירה לארנונה היא כביכול משהו שכל אחד יכול לבצע בכוחות עצמו. מדידת נכסים לצרכי ארנונה על פניו נשמעת לא עבודה מסובכת במיוחד. אבל האמת היא כי העבודה אכן מסובכת ויתרה מכך, מדובר על עבודה שכדי להוציא עבורה דו"ח וכדי שיהיה תוקף משפטי למדידה, עליך להיות מי שהוכשר והוסמך לצורך כך.

יש לבצע את אותן מדידות ארנונה בצורה יסודית. מדובר אם כן על תהליך מורכב בו אנחנו מנסים לקחת בחשבון את כל הפרמטרים ולהבין בצורה הכי טובה שאפשר מה בדיוק המידות של כל שטח ושטח. מדובר על עבודה איטית וסיזיפית לא פעם. כזו שיש לבצע בדייקנות שכן, כמו שכבר אמרנו, טעות בתהליך של מדידת נכסים לצורכי ארנונה, סופה הוא לשלם הרבה יותר כסף ממה שאתם אמורים לשלם בסופו של דבר.

איך תדעו כי מדידת נכסים לצורך ארנונה נעשתה בצורה טובה ומקצועית?

באמת הרבה פעמים קשה מאוד לשים לב האם נעשו מדידות ארנונה בצורה מקצועית. לא פעם יש המלצה לקחת פשוט שני אנשי מקצוע שיבצעו עבורכם מדידות ארנונה כדי שתהיו בטוחים כי אתם נמצאים על הצד הטוב והנכון של המשוואה הזו. מטבע הדברים לא פעם חברת מדידות ארנונה היא זו שתיתן את התוצאה הטובה ביותר, פשוט משום שכאשר שני אנשים עובדים על מדידות ארנונה בדרך כלל התוצאה יוצאת יותר מדויקת ויותר נכונה בסופו של דבר.

אל תתביישו כמובן לשאול את המודד המבצע מדידות ארנונה איך בדיוק הוא מתכוון לבצע את העבודה. שימו לב כי היום אנחנו חיים בעידן בו יש טכנולוגיה מתקדמת שיכולה לתת את הנתונים המדויקים ביותר. אפילו בדיקה קצרה של המוצרים בהם הוא משתמש כדי לבצע את העבודה תעזור לכם להבין האם מדובר על מדידת נכסים לצורך ארנונה הנעשית על הצד הטוב ביותר או שלא.

מדידות ארנונה לא ייקחו בהכרח פחות זמן בזכות טכנולוגיה חדשנית, אבל באמת אפשר לראות איך העבודה נעשית הרבה יותר מקצועית ויעילה. כאמור, אתם גם לא ממש רוצים שיבצעו אצלכם מדידות ארנונה בצורה לא מאוד מקצועית שכן באופן הזה אתם בקלות תמצאו את עצמכם בבעיה ובמצב בו אתם צריכים לשלם יותר ממה שאתם באמת צריכים לשלם.

האם ניתן להגיש ערעור ולדון בשאלת התשלום מול הרשות המוניציפלית?

התשובה היא כן, בהתאם לסעיף 6 לחוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית), תשל"ו-1976, מי שרואה עצמו מקופח מתשובת המנהל בהשגה, רשאי לערור עליה בפני ועדת ערר, ועל החלטת ועדת הערר ניתן לערער לפני בית המשפט לעניינים מנהליים. חשוב לזכור כי מדידות ארנונה או מדידת נכסים לצרכי ארנונה זה רק שלב ראשון בתהליך. בסופו של דבר מי שקובעים כמה תשלמו בפועל אלו אנשי המקצוע מהעירייה האמונים על כך.

לכן, בכל מקרה, חשוב לבחור אמנם במודדים מומלצים ובמי שמוסמכים לתת לכם את המענה המקצועי, אבל שימו לב כי לאחר מכן התהליך הפרוצדורלי הוא שלכם. כמובן שאתם יכולים להתייעץ עם מי שעובדים בתחום, בתור מי שעובדים עם לא מעט לקוחות הרבה פעמים יש רעיונות מפתיעים שיכולים להפתיע גם אתכם.

מה המחיר עבור שירות של מדידת נכסים לצרכי ארנונה

התשובה לשאלה כמה עולה מודד לבית היא תשובה משתנה בהתאם לשורה של נסיבות. יש פער בין מדידת נכסים לצורך ארנונה עבור בתי עסק ובין תהליך שנועד עבור בית פרטי. מדידות נכסים לצורך תשלום ארנונה זה מה שכמובן צריך לבצע בזהירות וכאשר אנחנו מדברים על תא שטח מורכב, לצורך העניין שדה חקלאי לעומת דירה של שני חדרים בבניין בעיר מרכזית בישראל, אנחנו יכולים רק להניח מה נחשב לעבודה מסובכת יותר ומכאן גם מה יעלה יותר בסופו של דבר.

חברות מדידה נותנות שירות בכל הנוגע לארנונה

מדידת שטח דירה זה רק פסיק מהעבודה של חברות מדידה בתחום הארנונה. חברת מדידות היא זו שתפקידה להגדיר מה השטח בו מתגורר בעל הנכס או הדייר מה שיביא בסוף את העירייה לקבוע מה יהיה סכום הארנונה אותו המשפחה תידרש לשלם. אמנם מדידות פנים זו על פניו עבודה פשוטה, אלא שעיקר העבודה בקרב חברות מדידה היא דווקא כאשר העניינים הופכים מורכבים יותר. במידה ושטח הבית לא מסומן באופן ברור, כמו במקרה של מושבים וכיוצא באלו.

בדרך כלל בניין משותף חולק מרחבים משותפים. זו יכולה להיות הגינה מאחורי הבניין או המחסן ועוד. התפקיד של חברות מדידה בהיבט הזה הוא לא לקבוע מה השטח של כל אחד מהדיירים, שכן לפי החוק החלוקה תתבצע באופן שרירותי על פי אחוזים מתוך הנחה כי כולם מחזיקים בנכס הזה במשותף, אלא העבודה תהיה יצירה של תשריט בית משותף במידה ודיירי הבניין יבחרו לחלק באופן יזום את החלקים השונים בבניין.

כך, בעזרת חברת מדידות מקצועית יוכלו בני הבניין להגיש את חוות הדעת של המודד המוסמך מטעם חברת המדידות לעירייה או לרשות המוניציפלית שתקבע מחדש את גובה הארנונה אותו כל אחד מבני הבניין יידרש לשלם.

אל תתמהמהו – כל עיכוב יגרום לתשלום יתר עבור הארנונה

בכל הנוגע לתהליך של מדידת נכסים לצורך ארנונה אנחנו רואים לא פעם ולא פעמיים התמהמהות של מי שאמונים על הנכס. הרי בירוקרטיה היא לא מה שאיש אוהב לעשות. אבל האמת היא כי מדובר על מה שבאמת חשוב מאוד לבצע אותו כמה שיותר מהר ובצורה מקצועית ורצינית.

הסיבה היא כמובן נקודת המוצא כי תהליך של מדידת נכסים לצרכי ארנונה זו רק ההתחלה. לאחר מכן יש לבצע שורה של פעולות ובירוקרטיה מול הרשות המוניציפלית שרק היא בסוף תביא לירידה בתשלום הארנונה. התמהמהות שלכם בסופו של דבר פשוט שווה כסף.

מודדים אקספרס – חברת מדידות ארנונה בפריסה ארצית

חברת 'מודדים אקספרס' תשמח ללוות אתכם לאורך התהליך ולאפשר לכם לקבל את השירות הכי טוב ומדויק שאתם יכולים לקבל. אנחנו נמצאים כאן עם טכנולוגיה מתקדמת ועם ידע רק שבסופו של דבר יאפשר לכם להבין בצורה הכי טובה אולי מה בדיוק המצב בו אתם נמצאים.

אנחנו נעשה הכל כדי לאפשר לכם לקבל את הנתונים איתם תוכלו להמשיך הלאה אל תוך התהליך הבירוקרטי שבאמת יכול להיות לא פעם ולא פעמיים די מתיש. אנחנו נשמח ללוות אתכם ולתת לכם את כל מה שאתם צריכים. אל תמתינו.

5/5 - (14 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן