מודדים אקספרס

תצ"ר – תכניות לצרכי רישום

בעולם הבניה ובענף הנדל"ן אנחנו בכל יום מחדש נתקלים במונחים שלא נתקלנו בהם בעבר. תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) נשמע כמו עוד מושג מבלבל ואולי אפילו מסובך, למרות שמדובר על מה שיש לו משמעות ברורה ופשוטה. תכנית לצרכי רישום היא מה שכדאי לכם לדאוג שיתרחש בגלל שורה ארוכה של יתרונות.

מה זה תצ"ר?

רישום תצ"ר בקצרה הוא תהליך בו מבצעים רישום מדויק של שטח מסוים והגדרה של החלקים השונים בו כשייכים בטאבו לבעלים השונים החולקים את הקרקע. המטרה של התהליך היא לדאוג לכך שתהיה הגדרה מדויקת שתאפשר לנו להבין למי שייך כל חלק בנכס. איך מבצעים מיפוי לצרכי תכנון ורישום ומה הדברים שעליכם לדעת, מדוע את העבודה יכול לבצע רק מודד מוסמך והתשובות לשאלות רבות, נמצאות במאמר הבא.

חברת מדידות להכנת תכניות לצרכי רישום (תצ"ר) – מודדים אקספרס

חברת 'מודדים אקספרס' בעלת מוניטין של חמש עשרה שנים בתחום המדידות תשמח ללוות אתכם לאורך תהליך של תכנית לצרכי רישום (תצ"ר). את העבודה מבצעים מודדים מוסמכים אותם אנחנו בוחרים בקפידה עבור ביצוע העבודה. משום שמדובר על תחום בו המשמעויות של התוצאה הסופית יכולות להיות מרחיקות לכת, אנחנו לא מקלים ראש ודואגים להביא את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שנמצאים ברשותינו, כדי להבטיח כי העבודה תיעשה על הצד הטוב ביותר לאורך כל הדרך.

מתי נערוך תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) ומדוע זה חשוב?

לפני הכל, חשוב רגע להגיד בכמה מילים מה זה תצ"ר. המטרה של תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) כאמור, היא לאבחן כל חלק בתוך שטח מסוים כדי להגיד מי הבעלים של איזה חלק באותו השטח. ניתן דוגמא פשוטה יחסית: בניין בן ארבע קומות בו מתגוררים ארבעה בעלי דירות הוא בניין לו כמה שטחים ציבוריים השייכים לכל הדיירים.

המחסנים, המקלט, החצר האחורית והגג של הבניין ממנו יש תצפית יפה, כל אלו שייכים לכולם. כאשר הדיירים בבניין מעוניינים לחלק את השטחים הכלליים בין הבעלים השונים של הדירות ולרשום את הזכויות על כל שטח בטאבו, אז זה הזמן לבצע תצ"ר.

כדי להגדיר רישום תצ"ר בטאבו, על פי התיקון לפקודת הקרקעות מ1982 הוא לא מה שהדיירים יכולים להחליט עליו בינם לבין עצמם בלבד, אלא יש לבצע תהליך רישום מסודר הכולל בין היתר מדידה מדויקת של מודד מוסמך כדי לעגן את החלוקה מבחינה משפטית.

תצ"ר – תוקף משפטי ומחייב

תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) היא תכנית שלעיתים נערכת בעקבות הזמנה של בעלי הנכסים השונים באותו מתחם שמעוניינים לערוך בינם ובין עצמם הסכם לו תוקף משפטי. לעיתים מדובר על מה שחייבים לעשות על פי חוק. במקרים מסוימים, בייחוד כאשר הרשות המוניציפלית, בין אם העירייה ובין אם זו המועצה האיזורית, מעוניינת בכך, נערכת תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) ללא הסכמה של הדיירים.

רישום מקרקעין הוא תהליך שבדרך כלל מביא לעליה של ערך הקרקע, מאפשר לבצע שורה של עבודות בשטח ועושה סדר משפטי, כך שיכולים להיות אינטרסים שונים שיובילו לכך שבעלי הנכס יהיו מחוייבים להסכים לקיומו של התהליך. ההמלצה שלנו, משום שמדובר על מה שיש לו משמעויות רבות לעתיד, תמיד כדאי לבצע תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) מטעמכם לפני שגורמים זרים יתערבו בנעשה.

איך מבצעים תכניות לצרכי רישום (תצ"ר)?

משום שלאותו מסמך, תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) יש משמעויות מרחיקות לכת מבחינה משפטית, מדינת ישראל עיגנה בחוק נהלים שקובעים מי יכול לבצע תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) ואיך בדיוק עליו לבצע את העבודה. את העבודה, את היצירה של תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) יכול לבצע רק מודד מוסמך שלו הכלים לביצע רישום מקרקעין. כאשר אתם מגישים בקשה עבור רישום זכויות במקרקעין תידרשו להביא את המפה אותה שירטט מודד מוסמך כדי שתקבלו את האישור הסופי לכך שהפרוצדורה הושלמה והכל נרשם בטאבו.

התהליך של יצירת תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) נעשה בכמה שלבים:

בשלב הראשון מודד מוסמך ימדוד את השטח כולו ויקבע, לזמן קצר, כי כל השטח הופך כעת למקשה אחת

מדובר על פעולה חשובה שתבטיח, עם תום התהליך כי גודל השטח שהתקבל בשלב הראשון זהה לסכום כל החלקים שחולקו בין המחזיקים בנכס בסוף.

בשלב השני מודד מוסמך יבצע הערכה מדוקדקת ויחלק את השטח בהתאם למשתנים השונים

תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) זו לא עבודה אותה אפשר לעשות בצורה מכנית, כאילו היה זה רובוט שמחלק את הקרקע. שכן בתוך שטח מסוים, וודאי כאשר מדובר על שטח פתוח ולא על מבנה, ישנם כל מיני משתנים שיכולים להקטין את שטח הקרקע בפועל.

אלו יכולים להיות עצים שממלאים את השטח וזו יכולה להיות גבעה שמקטינה בפועל את השטח במידה משמעותית. כלומר, את החלוקה יש לבצע מתוך הבנה מעמיקה של השטח ובהתאם לכל הפרמטרים שמשפיעים על תהליך החלוקה הסופית שתעוגן באותה תכנית לצרכי רישום (תצ"ר).

בשלב השלישי והאחרון יוודא מודד מוסמך כי החלוקה נעשתה כשורה וכי התוצאה הסופית של סכום החלקות כולן שווה לחלקה המקורית, הגדולה

כאמור, משום שלאותה תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) יש משמעויות מרחיקות לכת מבחינה משפטית, חשוב מאוד לבחון כמה פעמים את התוצאה הסופית כדי להיות בטוחים כי העבודה הושלמה במלואה.

כמה עולה תכנית לצרכי רישום (תצ"ר)?

תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) עולה יותר מהעבודה של מודד מוסמך בשטח. שכן תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) כוללת את העבודה של המודד וכוללת גם תהליך בירוקרטי של רישום הנתונים בפועל. כך שהעבודה עצמה, של תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) אותה מבצע מודד מוסמך, לא תהיה דבר זול במיוחד. המחיר יכול להשתנות בעקבות אתגרים שהשטח מציף. אל תשכחו כי המכשירים בהם נעזר מודד מקצועי אלו כלים יקרים וכאשר מדובר על מקרים מורכבים יש להיעזר בכלים טכנולוגיים רבים ככל הניתן.

לאחר מכן, כדי להשלים תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) יהיה עליכם לשלם דמי היוון לרמ"י בגובה של 29.25% משווי הנכס לרשות מקרקעי ישראל. לעיתים יהיו מי שיפנו לעורך דין העוסק בתחום עבור השלמה של התהליך, מה שגם כן עלול לעלות לא מעט. כך שהחישוב הכולל של תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) יכול להיות גבוה ממה שחשבתם.

תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) – איחוד של חלקות וחלוקה

לא רק עבור חלוקה של שטחים יש לבצע תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) לעיתים המטרה היא ליצור רה פרצלציה, כלומר, איחוד של שטחים שונים לצורך פיתוח של חלקה גדולה.

ביצוע תצ"ר בקלות וביעילות עם חברת 'מודדים אקספרס'

בסופו של דבר תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) הוא הליך בירוקרטי ומשפטי. מדובר על תהליך לא פשוט אבל כזה שעם מודדים אקספרס יכול להיות הרבה יותר קל ויעיל משנדמה. רישום בטאבו הוא מה שאתם לא יכולים לוותר עליו, מוזמנים ליצור קשר עבור יצירה של תכנית לצרכי רישום (תצ"ר), עוד היום.

5/5 - (23 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן