מודדים אקספרס

מדידה לפי חוק המכר

עסקאות הנדל"ן נמצאות במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות, כאשר אחד הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על מחירן של הדירות הוא כמובן, הגודל שלהן. אמנם נראה כי מדידת שטח הדירה היא פעולה פשוטה למדי, אך כדי להקנות לה תוקף משפטי מחייב, היא חייבת להיערך על ידי מודד דירות מוסמך. בדיוק בנקודה זו, כדאי שתכירו ותבינו מהי הכנת מדידה לפי חוק מכר.

החשיבות של מדידת שטח דירה והמשמעויות הנלוות

על פניו, נראה כי שאלת מדידת שטח דירה היא שאלה טכנית למדי, הכרוכה במדידת מספר המטרים בדירה. אך למעשה, ישנן שיטות מדידה שונות, המיועדות לרישום שטח הדירה בטאבו ולצורך חישוב הארנונה. על מנת לעשות סדר בדברים, קבע המחוקק את חוק המכר, המגדיר בדיוק כיצד יש לחשב את מדידת שטח דירה.

אך עוד לפני שנעסוק במדידת שטח דירה על פי חוק המכר, כדאי שנבין את המשמעויות הנלוות של מדידת שטח דירה בצורה מדויקת ונכונה, כאשר בין המשמעויות העיקריות נמצאות:

קביעת מחיר הדירה

מחירי הנדל"ן נמצאים במגמת עלייה מתמדת, כאשר אחד הפרמטרים המהותיים המשפיעים על מחיר הדירה הוא כמובן, גודל הדירה. ככל והמוכר מצהיר על דירה בגודל מסוים, הרי שחשוב לבדוק עם מודד מוסמך כי הגודל המוצהר אכן מתכתב עם המציאות בשטח.

מדידת דירה לארנונה

לגודל הדירה קיימת השפעה גם על שיעור הארנונה שנשלם, כאשר מדידת דירה לארנונה בצורה לא נכונה ו/או מדויקת, עלולה לגרור אחריה הבדלי מחיר משמעותיים בהחלט.

שיפוץ הנכס

במידה ואתם מעוניינים לשפץ או להרחיב את הנכס, יש לבדוק עם מודד דירות מוסמך כי השיפוץ המתוכנן אכן עומד בהגבלות לשטח מרבי של הנכס שלכם.

עלויות נלוות

למדידה נכונה ומדויקת של שטח הדירה קיימת השפעה מהותית גם על מחירם של ביטוחי הדירה והמשכנתא, הנעזרים לא אחת בשירותיו של מודד דירות מוסמך בכדי לוודא את הגודל המדויק של הדירה, באופן שמסייע להם לקבוע את הפרמיה החודשית בהתאם.

מדידת דירה לפי חוק המכר
מדידת דירה לפי חוק המכר

מדידת דירה לפי חוק המכר – מה זה אומר?

לאור שיטות חישוב הדירה השונות וחוסר הבהירות סביב הנושא, המדינה קבעה אופן חישוב מדידת דירה לפי חוק המכר, במטרה להסדיר את ולקבוע שיטת מדידה אחידה. מדידה לפי חוק המכר קובעת כי שטח הדירה יחושב על פי כל השטח שנמצא בדירה – בין הקירות הפנימיים (החל מהדלת פנימה) וללא השטחים המשותפים.

מדידה לפי חוק המכר אמנם מסדירה את אופן החישוב והמדידה של השטחים הפנימיים בדירה, אך היא אינה נותנת מענה מספקת לחלוקת השטחים המשותפים בבניין. ולכן, בעת קניה או מכירה של הדירה בבניין מגורים, יש לצרף תשריט דירה חתום על ידי מודד דירות מוסמך, באופן המפרט בדיוק את הגבולות והחלקים המשותפים בנכס.

חישוב שטח דירה מקבלן

רכישת דירה מקבלן היא ללא ספק אירוע משמעותי ומרגש כאחד, כאשר אחד הפרמטרים המרכזיים אליו עלינו לשים לב הוא חישוב שטח דירה מקבלן. על פי חוק, חישוב שטח דירה מקבלן צריך להתבצע במונחי נטו, כלומר, על הקבלן להציג במפורט ובדיוק מרבי את שטח הדירה נטו (ללא החלקים המשותפים).

חובת חישוב שטח דירה מקבלן על פי מונחי נטו, חלה על הקבלן גם אם הרוכשים ראו וביקרו בדירה טרם הקנייה ובנוסף על כך, בית המשפט קבע כי מידות הדירה צריכת להיות זהות לחלוטין למידות המופיעות בתכניות המכר.

מדידת דירה לפי חוק המכר לצורכי לארנונה

לכל רשות עירונית קיימים כללים שונים למדידת שטחי הדירות בתחומה, כאשר חלקן משתמשות בחישוב נטו ובחלקן בחישוב שטח דירה ברוטו (כולל החלקים המשותפים). מדידת דירה לפי חוק המכר לארנונה משפיעה כאמור על מחיר הארנונה ולכן, בכל מקרה של מעבר דירה או תשלום ארנונה גבוה מהרגיל, מומלץ יהיה לוודא את שטח הדירה עם מודד דירות מוסמך.

הכנת מדידה לפי חוק מכר – הדרך המומלצת

הכנת מדידה לפי חוק מכר צריכה להיעשות על ידי חברת מדידה מקצועית ומנוסה – מודדים אקספרס ובאמצעות מודד דירות מוסמך, בעל הידע המקצועי והכלים הטכנולוגיים הנדרשים לביצוע מדידת שטח דירה ביעילות ובדייקנות.

מדידה לפי חוק מכר עם מודדים אקספרס

חברת מודדים אקספרס היא חברת מדידות מקצועית ומנוסה, בעלת מוניטין רב בתחום המדידות, לרבות מדידות על פי חוק מכר. השירות המקצועי, הכלים הטכנולוגיים המתקדמים והניסיון רב השנים, מציבים אותנו כחברת המדידות המובילה בתחומה ואם אתם מחפשים אחר שירותי מדידה, אתם מוזמנים לפנות אלינו באתר או בטלפון.

5/5 - (19 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן