מודדים אקספרס

מודד מוסמך לעסקים

הקמת מבנה או שיפוץ מבנה לצרכים עסקיים מחייבת מדידת שטח עסק לטובת חובת תשלום ארנונה. תשלום הארנונה נקבע על פי שטח מבנה העסק. באמצעות מודד ארנונה מוסמך, תוכלו לבצע מדידת שטח עסק לצרכי ארנונה ולשלם ארנונה חודשית מדויקת ללא כל שגיאה שעלולה לעלות לכם ביוקר. מדידת שטח העסק - האם תוכלו לבצע לבד? ומה תפקידו של מודד מוסמך לעסקים? מודד ארנונה מוסמך - כל מה שרציתם לדעת.

כיצד נקבע גובה הארנונה על נכסים?

על פי החוק בישראל, כל רשות מקומית רשאית לגבות מס עירוני המכונה: "ארנונה". הארנונה היא תשלום שתפקידו להוות את עיקר הכנסתה של הרשות המקומית לטובת ביצוע פעולות שונות כמו: פינוי אשפה, פיתוח עירוני, סלילת כבישים, מימון מדרשי רשויות מקומיות ועוד.

הארנונה שתוטל על תושבי היישוב תושפע מ-2 פרמטרים: שטח הנכס ומיקום הנכס. תעריף הארנונה שמפורסם על פי חבות ארנונה למ"ר של נכס בנוי ישתנה על פי סוג הנכסים ומיקומיהם. כך למשל עסקים במיקומים מרכזיים ישלמו ארנונה גבוהה יותר מעסקים בערי ספר ופריפריה.

אף באותה עיר יכולים להיות פערי ארנונה לפי אזורים. קיים תעריף מיוחד עבור מבנים מסחריים, חנויות ועוד. חשוב לדעת כי מבנים לצרכי רפואה, מבנים לטובת הציבור ומלכ"רים לא יחויבו בארנונה על פי חוק.

איך מתבצעת מדידת שטח עסק?

כל נכס שנבנה ביישוב עובר תהליך רישום אשר במסגרתו יספק בעל הנכס שרטוט ומפה של הנכס השלם.

לאחר מכן יירשמו זכויות בעל הנכס (חברה או אדם פרטי) בטאבו ויוגדרו גוש וחלקה. אחד מנתוני הנכס המהווים אינדיקציה לגבוה תשלום הארנונה הוא שטח הנכס.

בכל מקרה בו להערכת הרשות המקומית, המידות שהוגשו אינן עולות בקנה אחד עם מידות השטח במציאות ו/או בוצעו שינויים בנכס (כגן שיפוץ) העשויים להשפיע על אופי הנכס, היא רשאית לשלוח מודד ארנונה מוסמך לביצוע מדידת שטח הנכס ולהערכה מחדש של נתוני השטח בנכס.

חשוב לדעת כי דרישות המדידה משתנות בין הרשויות כאשר קיימות רשויות שיגדירו מרפסת כחלק מהנכס ויש רשויות מקומיות שלא ידרשו מדידות של שטחים מסוג זה בהתאם לחוקי העזר העירוניים.

תוצאות המדידה המתקבלות יקבעו מהו שטח הנכס לצורך תשלום ארנונה.

מדידת מבנה עסק
מדידת מבנה עסק

מתי חשוב לבצע מדידת נכס מטעמכם לעסק?

במידה ואתם מטילים ספק בדיוק מידות השטח כפי שנמדדו על ידי מודד מוסמך לעסקים מטעמכם או מטעם הרשות המקומית, חשוב לבצע בדיקה נוספת באיכות מקסימלית. עלות בדיקה זו מינימלית ביחס לסכומים אותם תוכלו לחסוך בפרספקטיבה של שנים.

הקפידו על הזמנת מודד מוסמך בלבד, זאת מכיוון שרק מסמכי מדידה של מודד מוסמך קבילים משפטית.

מדידת הנכס תוכלו להתבצע במספר אופנים: באמצעות מכשור טכנולוגי למדידת המרחק בין הקירות, שימוש בסרטי מדידה בשיטה המסורתית ועוד.

מודד מוסמך ומורשה מטעמכם יוכל לבצע בדיקה מקיפה ואמינה כדי למצוא ליקויים אם ישנם – במידות השטח שנמדדו בהליך פחות אמין או מקצועי.

מה המדיניות במידה ומידות העסק לפי מודד מטעמכם אינן תואמות את גודל הנכס האמיתי?

במידה ומודד לעסק מטעמכם גילה במהלך תהליך מדידה יסודי כי שטח הנכס קטן מזה המוצג ברשומות הרשות המקומית, עליכם להגיש ערעור על מדידת ארנונה למחלקת ארנונה של העירייה בצירוף דוחות המדידה אותם הפיק מודד מוסמך. ברוב המקרים, מחלקת הארנונה בעירייה תבחן את המקרה היטב ולעיתים אף תחליט על מדידה חוזרת של הנכס מטעמה.

בכל מקרה בו העירייה אינה מקבלת את טענתכם ללא הסבר מנומק היטב, תוכלו לפנות לגורמים משפטיים על מנת לקבל ליווי עו"ד להוכחת מידות שטח הנכס כפי שהן במציאות.

מודד מוסמך לעסק
מודד מוסמך לעסק

מודדים אקספרס – מודדים מוסמכים בפריסה ארצית

חיפשתם שירות מדידות מקצועי לצורך ארנונה? מודדים אקספרס זו הכתובת שלכם! חברת מדידות "מודדים אקספרס" תספק לכם שירות מקצועי בפריסה ארצית תוך שימוש בטכנולוגיות המדידה המתקדמות ביותר. החברה בוחרת בקפידה אנשי מקצוע מובחרים ומעניקה לצוות העובדים קורסי השתלמויות מקצועיים לשפור וקידום השירות.

מודדים אקספרס חרטה על דגלה ערכים של אמינות, מקצועיות ואחריות בתחום המדידות שתסייענה לכם לדעת שאתם משלמים ארנונה באופן התואם במדויק את שטח הנכס.

5/5 - (16 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן