מודדים אקספרס

מדידות להיתר בניה

מדידות להיתר בניה הן חלק חשוב מכל פרויקט בענף הבניה. הן משום שמדובר על שלב שאי אפשר לוותר עליו מבחינה חוקית והן משום שמדובר על מה שיש לו משמעות מבחינה טכנית, כדי ליצור תכנית בניה ההולמת את נתוני הקרקע.

מדידה להיתר בניה – הינה צורך חוקי והכרחי

גם הצד החוקי שקובע כי יש לבצע מדידות להיתר בניה ולהגיש את המסמכים הרלוונטיים על מנת שתוכלו לקבל היתר בניה, הוא חוק שנשען על ההיגיון הבריא, זה שאומר כי אין היגיון ביצירה של תכנית בלי להבין קודם כל את נתוני הקרקע בצורה טובה ומקצועית. במאמר הבא נדבר על מדידה להיתר בניה. מי יכול לבצע מדידות להיתר בניה, מה כוללת מדידה להיתר בניה, כמה עולה מדידה להיתר בניה ומה הדברים שצריך לדעת על מנת שתוכלו לקבל את אותו היתר נכסף.

מחפשים מודד מוסמך עבור מדידות להיתר בניה? אל תחשבו פעמיים

'מודדים אקספרס' זו חברה המתמחה בתחום המדידות ונותנת שירות בכל רחבי הארץ כבר חמש עשרה שנים בקירוב. במידת הצורך נערוך עבורכם מדידת שטח מדויקת הנשענת על ידע של מודדים מוסמכים, הנעזרים בכלים מתקדמים כדי לבצע את המדידה המדויקת והנכונה ביותר. את הנתונים נעביר לאדריכל איתו בחרתם לעבוד במהירות וביעילות כדי לא לפגוע בתהליך הוצאת האישורים הרלוונטיים עבור היתר הבניה או לעקב אותו בצורה כלשהי. נשמח לדבר איתכם במידת הצורך.

מדידה להיתר בניה עבור הרשות המוניציפלית

נתחיל מכך שתהליך של מדידת קרקע לבניה היא בראש ובראשונה מה שחשוב לעשות בגלל החוק. חוק פקודת המדידות משנת 1982 קובע כי על כל מי שמעוניין להוציא היתר בניה, להגיש מפת מדידה עדכנית לרשות המוניציפילית, העירייה או המועצה האיזורית, לפני קבלת היתר בניה.

תוקף מפת מדידה הוא חצי שנה לפני הגשת התוכנית של האדריכל עבור הנכס. כך שחשוב לשים לכך לב שכן אם תאחרו את המועד אתם עלולים להצטרך לבקש שוב מאיש מקצוע לבצע מדידה להיתר בניה לאחר שהתהליך הזה כבר הושלם.

מדידות להיתר בניה עבור אדריכלים

כאמור, מדידות להיתר בניה הן לא רק מדידות שצריכות להיעשות כי כך קובע החוק, מדובר על חוק שתפקידו להגן על חיי אדם. ענף הבניה הוא ענף פרוץ באופן יחסי. כל בעל היגיון בריא יבין כי על מנת שאדריכל יהיה מסוגל לבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר, לתכנן את הנכס שלכם בצורה המקצועית ביותר, עליו להיות עם הנתונים המדויקים כדי לבצע את המלאכה.

תכנית מדידה לוקחת בחשבון הרבה מאוד נתונים חשובים. החל מאומדן של השטח וכלה באומדן השיפועים שקיימים בתוכו. רק אחרי שנאספו כל הנתונים ונרשמו בצורה מסודרת, יכול האדריכל לבצע הערכה מדויקת ולקבוע איך בדיוק עתיד להיראות הנכס האמור.

באילו כלים מבצעים מדידות להיתר בניה?

את המדידה לא יכול לבצע כל אחד, אלא רק מודד מוסמך שיכול לחתום על הנתונים באופן רשמי. הדבר נכון לא רק בגלל החוק, אלא משום שמדובר על שימוש בידע מדעי אותו חשוב לרכוש. מודד קרקע מוסמך נדרש ללמוד ארבע שנים בטכניון מדע גיאודוזיה ולאחר מכן צריך לעבור שנתיים של עבודה מעשית שבסופה מבחנים המקנים לו את ההסמכה הרישמית לעסוק במקצוע הזה. לא רק כלים מקצועיים רוכש אותו מודד קרקע עבור מדידות להיתר בניה אלא במידה רבה עליו לרכוש כלים מתקדמים, שיעזרו לו לבצע מדידה להיתר בניה בצורה המקצועית ביותר.

מדידות להיתר בניה נעשות באמצעות מכשירים שונים. החל ממכשירי מדידה GPS וכלה בתצלומים תלת ממדים הניתנים באמצעות רחפן מיוחד. מדידות להיתר בניה חייבות להיות מדידות מדויקות. הרי ללא ביצוע מדויק של מדידה להיתר בניה, התוצאה עלולה להיות כדור שלג עשוי טעויות שהולכות ומחריפות. כאמור, מדידה להיתר בניה שלא נערכת כראוי סופה תכנית לא מותאמת לשטח וכך כדור השלג ממשיך להתגלגל.

מדידות להיתר בניה מתרכזות בסופו של דבר בטופס רשמי

את אותן מדידות להיתר בניה אתם תרכזו, ביחד עם כל המסמכים הנוספים שאתם צריכים לרכז כדי לקבל את היתר הבניה, אם זו התוכנית של האדריכל, אישורים של הרשויות השונות כמו מכבי אש, חברת החשמל וכן הלאה, מדידה להיתר בניה בנוסף, כזו שחתומה על ידי מודד מוסך, את זה תגישו לרשות המוניציפלית לקבלת האישור.

בדרך כלל מדידות להיתר בניה ישמשו בעתיד בתור מסמך משפטי שנוגע לזכויות הקנין על הקרקע, כך שגם מהבחינה הזו חשוב מאוד לבצע מדידה להיתר בניה בצורה מקצועית.

כמה זמן לוקח לבצע מדידה להיתר בניה?

מדידה להיתר בניה היא בדרך כלל לא מלאכה קצרה. אנחנו מדברים במקרים מסוימים על פרויקט שלוקח כמה ימים. מדידות להיתר בניה כאמור, חייבות להיות מדויקות משום שמדובר על שטח טבעי, על מי שהוא מודד מגרש, חשוב לעבור על הנתונים מספר פעמים כדי לוודא כי הנתונים אכן נכונים.

מדידה להיתר בניה, כמה היא עולה?

מדידה להיתר בניה יכולה להתבצע לבד, בתור מדידה אחת, היא יכולה להיות חלק מחבילה שלמה שכוללת את כל המדידות אותן יש לבצע לאורך העבודה על הפרויקט. יצירה של מפת מדידה להיתר עולה בין 1500-3000 ₪, תלוי במקרה ובגודל השטח. כאשר מדובר על מדידה להיתר בניה שמגיעה בחבילה עם מדידות נוספות, החבילה כולה עולה בערך 5000 ₪ בממוצע.

מודדים אקספרס – המומחים במדידות להיתר בניה

מדידה להיתר בניה זו המומחיות שלנו, כאן בחברת 'מודדים אקספרס'. אנחנו נשמח ללוות אתכם ולעזור לכם לאורך הדרך על מנת שתקבלו מסמך רשמי, אמין ונכון. אנחנו נשמח לדבר איתכם בעת הצורך.

5/5 - (17 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן