מודדים אקספרס

מדידת שטח דירה

מדידת שטח דירה היא פעילות מקצועית לכל דבר, אשר נדרשים לשם מספר מטרות מרכזיות. קיימים תרחישים עיקריים אשר בעקבותיהם נדרש למדידת שטח דירה. אז מתי זה קורה? איך המדידה מתרחשת? על ידי מי? התשובות לכל השאלות במאמר שלפניכם.

בניית בית חדש

אם גם אתם עסוקים בבניה של בית חדש, או לחילופין יש לכם עסק שקשור בנדל"ן ובבניה, מהר מאד גם אתם תידרשו למודד שטח דירה, אשר מהווה רכיב חובה בכל מה שקשור לבניית דירה חדשה.

במהלך מדידת הדירה החדשה שתתבצע בידי מודד מוסמך, ייקבעו כל הפרמטרים של הדירה על פי המדידה המקצועית: החל מהגודל שלה, המשך בהשפעה של הגודל על מחיר הארנונה, וכלה בערך הכספי של הדירה אשר מושפע מהגודל של הדירה.

מדוע צריך למדוד דירה חדשה?

החובה במדידת שטח דירה חדשה שנבנית, נובעת מכך שלכל גודל דירה יש להתאים את המשאבים הנדרשים על פי גודל הדירה ומספר הנפשות שצפוי להיות בה. על בסיס גודל הדירה יופנו התשתיות הרלוונטיות, כמו: חשמל, גז, מים וצנרת. בנוסף, גודל הדירה ישפיע גם על כל המערך הבטיחות שנדרש עבור בניית הדירה.

מדידת דירה
מדידת דירה

חישוב שטח דירה ארנונה

פעמים רבות, מדידת שטח הדירה לצורך ארנונה תהיה נדרשת עבור תשלום הארנונה. מי לא מכיר את תשלום הארנונה המציק שגובה מהכיס שלנו מאות עד אלפי שקלים מידי חודש? למעשה, תשלום הארנונה נגזר משני פרמטרים משמעותיים: ערך הדירה, וגודל הדירה. גודל הדירה נקבע על פי מודד דירות מוסמך, ועל פי הנתון שהתקבל ממנו נקבע גם גובה הארנונה שיהיה עליכם לשלם בהתאמה יחסית לגודל הדירה שלכם.

כדי להעניק שירותי מדידת נכסים לצורך ארנונה, יש להיות בעלי הכירות רחבה מאד עם דרישות החוק. דווקא בגלל שכל מטר נוסף משפיע ישירות על גובה הארנונה, על מודד הדירות להכיר לעומק את האלמנטים החוקתיים, כמו גם את אופן המדידה שמתקבל על הרשויות.

קיימות מגוון שיטות למדידה, אך רק מודד מוסמך מומלץ כזה שעבר את ההכשרה המתאימה יוכל להשתמש בשיטת מדידה אשר תוביל לחישוב אמין שגם מקובל על גורמי החוק.

ערעור על מדידת ארנונה

אם אתם מוצאים את עצמכם משלמים סכום מוגזם לארנונה, ועולה בכם החשד כי גודל הדירה אשר מעודכן במערכות העירייה גדול מן הגודל האמיתי של הדירה שלכם – תוכלו להגיש ערעור על גודל הדירה שלכם, וכך אף אולי להפחית בתשלומי הארנונה החודשיים שלכם.

כדי להוכיח כי הדירה שלכם יותר קטנה בפועל ממה שהיא רשומה ברישומי העירייה, יש להיעזר בשירותיו של מודד דירות מוסמך, אשר ימדוד את הדירה שלכם ועל פי הנתונים שיהיו בידו, תהיה לכם האפשרות לערער גובה המשכנתא על ידי רישום של גודל בית נמוך יותר.

למה חייבים מודד דירות מוסמך?

אם אתם מעוניינים במדידת דירה עבור הצרכים השונים, כגון רישום פרצלציה ועוד, חובה להסתייע רק בשירותיו של מודד דירות מוסמך, כיוון שרק למודד בתים מוסמך יש את ההכשרה המתאימה למדידה נכונה של דירה על פי כל הפרמטרים הקבועים בחוק.

בנוסף, רק מודד דירות מוסמך יהיה מקובל על הגופים השונים, כמו: עירייה, ממשלה, רשויות מקומות וכל מי שעבורו אתם נדרשים להפיק את מדידת הדירה שלכם.

מדידת שטח דירה מחיר
מדידת שטח דירה מחיר

איך מודדים שטח דירה?

תכלס, איך מודדים שטח דירה עבור המטרות השונות? למעשה, מדידת הדירה מתבצעת על ידי מודד מוסמך, אשר יש לו ידע וכלים מקצועיים, שמאפשרים לו להתאים בין שיטת המדידה לבין הרשות שמבקשת אותה או לחילופין מטרת הדירה. קיימות שיטות חישוב שונות, כמו חישוב 'נטו' או חישוב 'ברוטו' – אשר בהתאם לעיר ולמטרת הדירה, תיבחר גם צורת המדידה של המודד המוסמך.

מודד דירות מוסמך מבית מודדים אקספרס

אם גם אתם מעוניינים לקבל מודד מוסמך שיעניק לכם פרטים מדויקים שתואמים למטרות שלכם כמו גם לדרישות החוק,  ההמלצה היא להיעזר בשירות המקצועי שמעניקה חברת מודדים אקספרס. מודדים אקספרס מעניקה שירות מדידת דירות מקצועי פריסה ארצית ועבור כל מטרה, מתוך ניסיון רב, מומחיות והכירות רחבה עם התחום.

לסיכום

מדידת שטח דירה, נדרשת בדרך כלל עבור: בניית דירה חדשה והתאמת תשתיות, וקביעת ערך וארנונת הדירה על פי שטח הדירה. כיוון שקיימים מגוון דרכים למדידה, על המודד של הדירה להיות מוסמך, וכזה שידע לנקוט בדרך המדידה הנכונה עבור הדירה שלכם.

5/5 - (16 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן