מודדים אקספרס

סימון כלונסאות ומתווה יסודות

מדידה לסימון כלונסאות ומתווה סימון יסודות הם אלמנטים חשובים ביותר כשמדובר בבנייה. בטרם תחלו בבנייה של בית פרטי, למשל, תידרשו להגיש בקשה להיתרי בנייה. בבקשת ההיתר צריך להגיש שרטוט ותוכנית אדריכלית המתארים במדויק, כיצד יראה הבית שאתם מעוניינים לבנות: היכן ימוקמו יסודות המבנה, היכן יעמוד כל קיר וכיצד יראה הבית במרחב הכללי.

תהליך סימון כלונסאות בקרקע

מדידת קרקע הינה תהליך מקצועי שמתבצע באמצעות מודד מוסמך. הקבלנים לא יסתפקו בסימונים שביצעה הרשות המקומית. תפקידו של המודד המוסמך יהיה לתרגם את התוכנית האדריכלית שנמצאת על הנייר, לסימונים פיזיים ברורים על הקרקע עליה ייבנה הבית או הפרויקט.

על בסיס סימון יסודות, אתם תקבלו את היתר הבניה. ולכן, אם תתקיים סטייה כלשהי בסימון מתווה היסודות, אתם עלולים למצא את עצמכם בתוך הליכים ביורוקרטיים מורכבים ומתישים. אי לכך, הזמינו מודד מוסמך מיומן ובצעו מדידה איכותית לסימון כלונסאות המהווה את הבסיס למתווה מסודר, אותו יש להגיש לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

מודד מוסמך מקצועי מגיע לשטח עם ציוד טכנולוגי מתקדם המסייע לו לקבע את תוואי יסודות הבנייה, אותו הוא מסמן באמצעות חוטים ייעודיים. בצורה זו יוכל לדעת הקבלן המבצע, באופן מדויק ביותר, את גבולות הגזרה שנקבעו לטובת הבנייה: היקפיים (גודל החצר, מיקום הגדר וכו'), ומבניים (גבולות הבנייה של הבית או הפרויקט).

סימון כלונסאות – במה מדובר?

ראשית, נסביר שכלונסאות הן היסודות של המבנה שבדרך. בבנייה רגילה, קביעת יסודות המבנה מתבצעת באמצעות חפירה באדמה, בהתאם לתוכנית האדריכלית. אנו בחברת מודדים אקספרס נשלח אליכם מודד מוסמך שיסמן את מיקום הכלונסאות באמצעות דגלונים לבנים קטנים, כדי שקבלן השלד יוכל לדעת כיצד והיכן לבצע את החפירה, וליישם את מבנה הכלונסאות.

עלות סימון כלונסאות

סימון יסודות הוא מרכיב קריטי בתחילת תהליך הבנייה של כל מבנה מכל סוג. עלות סימון כלונסאות על ידי מודד מוסמך עומדת סביב -1,500-2,000 ₪ , מחיר פיקס הנמדד בשעות עבודה וגודל הפרויקט במ"ר.

סימון מתווה יסודות (שנוגריסט)

מתווה סימון יסודות מהווה את שלב הפתיחה של כל פרויקט בנייה. התהליך נקרא בגרמנית שנוגריסט שמשמעו – דרך מסורתית לסימון יסודות בקרקע. כדי למקם במדויק את יסודות המבנה יש צורך לבצע את מתווה היסודות, במהלכו תונח מסגרת עץ היקפית. המסגרת תמוקם בגובה שנע בין 10 ל- 20 ס"מ מהקרקע. לאורכה של מסגרת העץ מתבצעים סימונים מדויקים על ידי חריצת העץ באמצעות מסמר.

מתווה יסודות מראה לקבלן היכן להניח את היסודות של המבנה אך לא רק, המתווה מראה לקבלן גם היכן לייצר שיפועים לטובת מערכת הביוב של המבנה, מהם גבולות השטח המוגדר לבנייה, היכן ממוקמים מבנים קרובים ועוד.

בנוסף, במתווה מופיעים סימונים המראים כמויות, צירים, קווי מתאר היקפיים של המבנה וכו'. מודדים אקספרס ידאגו להכין עבורכם מתווה יסודות מלא, מדויק וכזה שיהווה מפה מדויקת לביצוע פרויקט הבנייה שלכם.

הכנת גרמושקה עבור סימון כלונסאות ומתווה יסודות

שלב אחד לפני הכנת מתווה היסודות יזמין הקבלן מודד מוסמך על מנת לבצע גרמושקה. מהי גרמושקה? גרמושקה היא תוכנית אותה מגישים לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לטובת קבלת היתר בנייה. גרמושקה מלאה שהוכנה כהלכה כוללת: מסמכים חיוניים שונים, מפות טופוגרפיות ותוכניות עבודה שונות.

למפה הטופוגרפית חשיבות גדולה, היא מראה לאדריכל הפרויקט היכן קיימים בשטח שיפועים, מישורים וקווי מתאר יוצאי דופן. כל הנתונים הללו משפיעים מאוד על הבנייה, על קביעת הצורה הסופית שתהיה למבנה, מיקומם של היסודות והכלונסאות, מיקומם של עמודי וקירות תמך, ואף, על מיקום החלונות והמרפסות, תוך התחשבות בנוף שמסביב לקרקע.

עלות הכנת גרמושקה

גרמושקה היא תוכנית מקיפה ומעמיקה ולכן, גם יקרה ממרבית עבודות המדידה שמספק מודד מוסמך. עלות הכנת גרמושקה דרך מודדים אקספרס נעה בין 2,000 ל- 4,000 ₪. המחיר משתנה בהתאם לשטח הקרקע עליה עומדים לבנות ובהתאם למוניטין המקצועי של המודד.

להזמנת מדידה לסימון כלונסאות ומתווה יסודות – מודדים אקספרס

בהזמנת מדידה לסימון יסודות נספק לכם מודד מוסמך שהוא אדם שסיים לימודים של מדעי הגאודזיה בטכניון, קיבל הסמכה, בהתאם לנדרש, מהמרכז למיפוי ישראל. מדובר באיש מקצוע המחויב בפקודת המדידות, וחייב לפעול על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר שהוגדרו.

עלות השירות של מודד מוסמך משתנה בהתאם למקרה ובהתאם לסוג העבודה הנדרשת ממנו. התמחור של המודד מתבסס על שעות עבודה, זה המשאב שנותן לכם המודד במקביל לידע המקצועי שרכש. מרבית אנשי המקצוע בתחום המדידות יעבירו אליכם הצעת מחיר גלובלית, המבוססת על הערכת שעות העבודה הנדרשות לביצוע המדידות כלומר, מחיר פיקס לעבודה ולא לפי מדידת שעות עבודה בפועל.

5/5 - (18 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן