מודדים אקספרס

מדידת שטח דירה לצורך ארנונה

תשלום הארנונה הדו חודשי/שנתי נקבע על פי שטח הבית ומהווה חלק מההוצאה השוטפת של כל דירה במדינה. המדידה מתבצעת על ידי מודד דירות מוסמך ולפי נתונים אלו קובעת הרשות המקומית את גובה הסכום לתשלום.  רבים מאיתנו לא מוודאים שנתוני המדידה אכן תואמים את תנאי השטח בפועל, מה שעלול לגרור תשלום מיותר בכפוף לנתוני מדידה שגויים. מדידת שטח דירה לצורך ארנונה - איך היא מתבצעת? על ידי מי? והאם ניתן להגיש ערעור? כל התשובות בפנים.

כיצד נמדוד שטח דירה לצורך תשלום ארנונה?

בצו הארנונה של כל רשות מקומית קיימים כללים שונים לגבי מדידת שטח הדירה: בחלק מהמקרים תתבקש מדידה של חלל הבית נטו ללא קירות פנימיים וחיצוניים ואילו ברשויות אחרות תהיה דרישה למדידה של שטח הבית "ברוטו" כולל קירות ולרבות חלקים יחסיים בשטחים משותפים.

מתי יש להזמין מודד מוסמך למדידה מקצועית של שטח הבית?

מדידה מקצועית על ידי איש מדידה מומלצת בכל סיטואציה של מעבר דירה או כאשר גובה התשלום לארנונה נראה לכם לא תואם את נתוני הדירה. יש לבצע מדידת שטח לצורך ארנונה בכל מצב בו בוצעו שינויים בבית ששינו את שטח הדירה כגון: סגירת מרפסת, הוספת חדר, סגירה של פרגולה וכדומה.

מדידת דירה לארנונה
מדידת דירה לארנונה

חוקרים מושג: מהו מס ארנונה?

החוק הישראלי קובע כי כל רשות מקומית זכאית לגבות מס עירוני מהתושבים הדרים בשטחה באמצעות מדידת הנכס לצורך קביעת גובה התשלום לארנונה.

מס ארנונה נחשב למקור הכנסה משמעותי ועיקרי ביותר בהכנסות הרשות העירוני ונועד לשמש עבור מימון תחזוקת היישוב/העיר, לצורך משרדי הרשות המקומית וכן עבור מטרות חינוך, פיתוח, שירותי רווחה ועוד.

מי מבצע מדידת שטח דירה לצורך ארנונה?

מדידת נכס לצורך ארנונה תתבצע לאחר השלמת בניית הנכס כאשר באחריות בעל הנכס לספק לרשות המקומית שרטוט של הנכס ומפה לצורך רישום הנכס בטאבו וכן לצורך הגדרת גוש וחלקה.

במידה והמדידות אינן מדויקות לדידה של הרשות המקומית היא רשאית להביא מודדים מוסמכים מקצועיים מטעמה על מנת לבצע מדידות מחודשות של מידות הנכס המדויקות.

איך ניתן לוודא את אמינות מדידת השטח של העירייה?

על מנת להוכיח בוודאות שבדיקת הארנונה מטעם נציגי המדידה של העירייה אכן מדויקת, אין מנוס מלבצע מדידת שטח של מודד שטח מוסמך מטעמכם. במידה ותקבלו תוצאות זהות בשתי הבדיקות, הרי שמודדי העירייה עשו עבודה טובה ומקצועית, אולם בכל מקרה בו קיימים פערים בין תוצאות המדידה השונות, יהיה צורך לבדוק את הדבר מול הרשות המקומית באמצעות הגשת ערעור על מדידת שטח בלתי מדויקת.

במידה וראיתם צורת עבודה בלתי מקצועית של נציגי המדידה מטעם הרשות המקומית או שנתקלתם בתוצאה בלתי הגיונית, חשוב להזמין בדיקת סקר נכסים לטובת תשלום ארנונה על מנת להימנע מכל טעות בתחום עשויה להיות משמעותית מאוד מבחינה כספית.

מדידת דירה לצורך ארנונה
מדידת דירה לצורך ארנונה

ערעור על מדידת ארנונה

במידה ואתם סבורים שחישוב ומדידת שטח ביתכם נעשתה בצורה שגויה, תוכלו להזמין חברה פרטית לצורך חישוב שטח דירה ארנונה. מדידת שטח דירה לארנונה מחדש תבדוק את נתוני הדירה ותבדוק האם באמת נפלה טעות בחישוב המודדים מטעם הרשות. באמצעות מסמכי מדידת שטח דירה על ידי חברה פרטית, תוכלו להגיש ערעור ברשות המקומית במטרה להימנע מתשלום מס ארנונה גבוה מדי.

כמה עולה מדידה פרטית לחישוב הארנונה?

מחיר מדידת שטח נכס לצורך ארנונה משתנה בהתאם לגודל המבנה ומידת המורכבות של עבודת המדידה. למעשה, קשה לקבוע מראש מחיר של מדידה מקצועית, אולם, כאשר אתם פונים לחברת מדידות מומלצת, אמינה ומקצועית תוכלו להיות רגועים שהיא תתמחר לכם את העבודה בצורה הוגנת. בדקו שהחברה בה בחרם מציעה שירותי מדידה על ידי מודדים מקצועיים מוסמכים, כיוון שרק מדידה על ידי מודד מוסמך קבילה משפטית.

חשוב לציין כי בדיקת השטח עשויה לחסוך לכם רבות בתשלום הארנונה מה שבהחלט מצדיק את ההשקעה.

פנו לחברת מדידה מוסמכת ומקצועית

מודדים אקספרס – החברה המובילה למדידות שטח דירה עבור ארנונה מציע שירות מקצועי של מודדים מוסמכים. באמצעות השירות תוכלו להגיש ערעור בכל מקרה של שגיאה בחישוב מטעם המדידה המקומית. אנו ממליצים לכם שלא לדחות את התהליך על מנת ליהנות מהנחה בארנונה או לכל הפחות מתשלום תקין בהקדם האפשרי.

5/5 - (16 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן