מודדים אקספרס

איך מודדים שטח דירה ארנונה?

כידוע, במדינת ישראל ישנו מס מוניציפלי בכל יישוב שעל מנת לממן את פעילות של המועצה או העירייה. המס נקרא "ארנונה" והוא נקבע על פי כמה פרמטרים שונים, כגון: סוג השימוש בנכס, מיקום הנכס וכמובן גודל הנכס. את גודל הנכס קובעים בעזרת מדידה בידי מודד מוסמך. פעמים רבות אנו נשאלים איך מודדים שטח דירה לארנונה? התשובה במאמר שלפניכם.

מה הם הקריטריונים לחיוב בארנונה?

לפי החוק נקבע (סעיף 8 א לחוק ההסדרים) כי ישנם כמה קריטריונים שבעזרתם ניתן לפטור או לחייב על מס ארנונה. ראשית נדגיש כי על שטח העומד ריק ושאינו נבנה עליו דבר אין חיוב ארנונה כלל.

הראשון – שטח

ישנם שיטות שונות לחיוב ארנונה לפי גודל השטח. שיטת ברוטו ברוטו, שיטת נטו נטו, שיטת ברוטו ושיטת נטו. בעצם כל שיטת מדידה כזאת תייצג חישוב שונה של גודל שטח.

ככלל נדגיש ונאמר שאם אתם חושבים שאתם משלמים מעל מה שצריך, כלומר שהנתונים שמופיעים במסמכי העירייה אינם כפי הנתונים בשטח. המלצתנו היא לבצע מדידת נכס לצורכי ארנונה שוב פעם, בכדי להסיר את הספק ולשלם באמת לפי גודל הנכס כפי שהוא בפועל.

השני – אופי השימוש

קריטריון חשוב ונוסף שעוזר לקבוע את גודל השטח הוא "השימוש בפועל". כלומר ישנו מצב שבית הנמצא בתהליך שיפוץ (במאמר מוסגר גם במקרה הזה צריך לבצע מדידת בית לפני שיפוץ) ואינו ראוי לשימוש כלל, עשוי לזכות את בעליו בפטור מתשלום ארנונה עד לסיום השיפוץ או בבניה.

מקרה נוסף ונפוץ הוא מבנה רב תכליתי, כלומר בעל שימושים שונים. לדוגמה, בניין מגורים עם חנויות מסחר, בכל חלק במבנה ייקבע סוג השימוש ויסווג בהתאם מחיר הארנונה.

מורכבות מדידות ארנונה לעיתים מובילה לבתי משפט

מכיוון שקיים מגוון גדול של סיווגים שונים לסוגי הנכסים וצורות המדידה השונות שנקבעות בכל עירייה, הדבר מוביל לעיתים לוויכוח בין התושב לעירייה "מי צודק". שכן, עשויות להיות מצבים שהחישוב וגודל המבנה שנקבע לתשלום הארנונה הינו שגוי ומוטעה. אם נודה על האמת אף אחד מאיתנו לא רוצה לשלם יותר ממה שצריך, בטח כשמודבר לעיתים בטעות של מאות שקלים כל חודש.

בתי המשפט מלאים מתביעות הארנונה השונות בין הצדדים. בכדי שתצאו עם ידכם על העליונה וכדי שהמדידה תהיה קבילה בבית המשפט ישנו חיוב גמור לבצע את המדידה בעזרת מודד מוסמך בלבד. אם אתם שואלים את עצמכם לגבי מחיר מודד מוסמך אז תדעו ששווה להשקיע כמה מאות שקלים על ביצוע מדידה בעזרת מודד מוסמך ולהימנע ממחלוקות בבתי המשפט ומעלויות נלוות.

מה קורה במידה וישנה טעות בקביעת העירייה על גודל הדירה?

דבר זה קורה פעמים רבות. אם הזמנתם מודד מוסמך שביצע מדידה חוזרת של שטח הדירה וקבע שהמדידה בידכם בינה לטובתכם, כלומר אתם משלמים פחות ממה שצריך. אין צורך שתדווחו על כך לעירייה, מכיוון שעליהם מוטלת החובה לבדוק את העניין.

לעיתים ייתכן ותהיה טעות בגודל הדירה במ"ר לרעתכם. כלומר, הנתונים שמופיעים בעירייה אינם תואמים למדידה שביצעתם ואתם משלמים יותר מכפי שצריך. לרשותכם הזכות לערער על כך ולהגיד את תכנית המדידה לערעור. לאחר עיון בוועדת הערר תתקבל ההחלטה האם לבצע מדידה חוזרת בידי מודד מטעם העירייה או לקבל את המדידה שהגשתם.

מדידת שטח דירה לארנונה – כך זה קורה

אנו כמודדים מוסמכים מגיעים לבצע מדידות ארנונה בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת בתחום על מנת להגיע לתוצאה המדויקת ביותר. לרשותנו מגוון מכשירי מדידה בלייזר ועוד. אנו מתחייבים ומספקים אחריות למדידה שביצענו.

המדידה מתבצעת בעזרת ציוד למדידת מרחק ומדידת מיקום הכוללת בין היתר את הכלים הבאים: סרט מדידה, מד טווח לייזר, מדידה לוויינית  GNSSאו צילום ומדידה בעזרת רחפן.

החלטתם להזמין חברת מדידות ארנונה? בדקו שהמודד מטעמה מופיע ברשימת המודדים המוסמכים באתר של מפ"י (המרכז למיפוי ישראל) ומחזיק ברישיון בתוקף.

חברת מדידות ארנונה המובילה בתחום

כמו שהבנתם מדידות ארנונה זה עסק למומחים ולמודדים מוסמכים בלבד. אנו בחברת 'מודדים אקספרס' ביצענו ומבצעים מדידות ארנונה על בסיס יומי ומכירים את חוקי המועצות השונות על בוריים. המדידה מטעמנו מתבצעת בידי מודד מוסמך בלבד. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לסייע לכם במדידת הדירה לצורך ארנונה. השירות ניתן בפריסה ארצית ובמחירים הוגנים.

5/5 - (14 דירוגים)

שאלה נפלאה! אנו מבצעים את כל סוגי המדידות:

  • מדידות ארנונה
  • מדידות להיתר בניה
  • מדידות קרקע
  • מדידות פנים
  • רישום פרצלציה
  • תשריט בית משותף
  • תצ"ר ועוד…

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר או להתקשר 077-8043050 ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

בהחלט כן! אנו מעניקים שירות בכל רחבי הארץ. לרשותינו מס' מודדים מוסמכים מטעם המרכז למיפוי ישראל ובעלי רישיון בתחום, כך שתקבלו את המענה המקצועי ביותר.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים באתר ונשמח לתת לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

דילוג לתוכן